Monday 4 July 2022

Air Terjun Seri Perigi, Yan (2015)

Time ni aku tengah cuti midsem, so aku decide ajak adik-adik aku and member2 dia yang mana yang memang dah pro bab2 hiking nih naik ke atas. 

Lepas breakfast kami bertolak dari rumah dalam pukul 7:30 pagi and sampai kat sana lepas 10 minit kemudian (perjalanan tak ambik masa yang lama sebab dekat dengan rumah kami). Hiking ke atas ambik masa dalam setengah jam bagi orang yang jarang2 hiking macam aku nih kan. Hiking berenti, hiking berenti, pastu pacat naik kat kaki brenti lagi,  macam tu lah sampai kesudah.

Sampai-sampai ja , kami semua terkedu weyh tengok view dari atas memang sumpah lawa gila!! 




Bayangkan hampa kat air terjun , di bawah sana nun nampak view sawah padi, laut, & pulau Bunting. Sebenarnya untuk view ni ada record banyak video. Tapi sebab dah lama kan, dh 7 tahun pun. Phone lama rosak, so semua data hilang. Ada dua video yang aku sempat upload kat instagram, tapi tak boleh nak download dari instagram then upload kat sini. 

***so kalau dah boleh nanti aku upload video tu kat sini*** 




Apa lagi, ambik gambar seround, celup2 kaki and rehat2 jap sambil menikmati alam semulajadi ciptaan Allah SWT. Tenang ja fikiran. Jauh dari pencemaran bunyi & segala mak nenek pencemaran. 


my bro & member


Ni view dari sisi. Kat sini memang curam sikit so kena hati2. 



View air terjun.. Selfie lu seround


Lepas dua jam, kami decide untuk turun. 


Sempat la ambik sekeping gambar masa kat bawah. Cantik sangat..

No comments:

Post a Comment